Jak se projeví zastavení reklamy na návštěvnosti?

7. 3. 2012

Google loni zkoumal více než 400 účtů Google AdWords a zjistil, že 89% placené návštěvnosti není po zastavení reklamy nahrazeno přístupy z neplaceného vyhledávání.

Na úvod, Google je samozřejmě živ z reklamních příjmů a potřebuje co nejvíc inzerentů a co nejvyšší proklikovost reklamních inzerátů a bannerů. Potřebuje ale také co nejlepší výsledky hledání a spokojené hledající.

Google AdWords patří mezi PPC reklamní systémy, ve kterých inzerent platí za proklik na svoji reklamu. Správci reklamních kampaní určují klíčová slova, nebo témata, případně webové stránky, na kterých se má inzerát zobrazovat.

Placené přístupy z reklamy tak můžete nahradit několika způsoby.

  • na hledaná klíčová slova z kampaní se budete zobrazovat na předních místech v přirozených výsledcích hledání
  • díky kvalitnímu obsahu získáte bezplatné zpětné odkazy z webů, na kterých byste si jinak museli zaplatit reklamu

Oba způsoby vyžadují poměrně dost času, úsilí a dobrých nápadů. Naproti tomu je reklama spustitelná prakticky ihned a po pár minutách může přivádět na web mnoho návštěvníků.

Co Google zkoumal?

Výzkumníci z Googlu porovnávali počet prokliků z neplacených výsledků během kampaně a po jejím přerušení. Posuzovali vliv ukončení kampaně na růst prokliků z neplacených výsledků hledání.

Příkladem může být tento scénář: Inzerent utratil 3 000 Kč a získal 300 placených přístupů a v téže době 400 neplacených přístupů z vyhledávače Google. Po zastavení reklamní kampaně zaznamenal za stejné časové období 500 návštěv z vyhledávání.

Ztráta je v tomto případě 66,7% (neplacené přístupy se zvýšily o 100 návštěv, tedy o třetinu placených přístupů).

Výsledky výzkumu

Google zkoumal 446 reklamních účtů ve 4 zemích (Německo, Francie, Velká Británie a USA). Průměrná ztráta v návštěvnosti dosáhla vysokých 89 procent. Více jak 64 procent účtů zaznamenalo snížení návštěvnosti o více jak 90 procent!

Doporučení k reklamním kampaním

V případě, že reklamní kampaně zastavíte (z nedostatku financí, sezónnosti zboží, inventury), nezapomeňte analyzovat návštěvnost ve srovnání s předchozím obdobím. Neanalyzujte ale pouze data o návštěvách, porovnávejte konverzní poměry, počet objednávek a efektivitu.

Celý výzkum najdete v angličtině na webu Think Insights with Google.

Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ