Turisté si informace o dovolené vyhledávají online a často několik měsíců předem

14. 3. 2012

Další zajímavé informace najdete ve výzkumu k internetovému marketingu v cestovním ruchu od TNS Infratest pro společnost Google.

Informace o zájezdech vyhledává 44 procent turistů 3 týdny až 3 měsíce před plánovaným datem dovolené. Polovina turistů hledá informace do 2 týdnů před odjezdem na dovolenou.

Nejen to patří mezi závěry výzkumu probíhajícího online a telefonickým dotazování v únoru až dubnu 2010 a v červnu 2011.

  • 8 z 10 dotazovaných si dovolenou rezervuje předem, nejčastěji (40 procent) si objednávají pouze ubytování
  • průměrné roční výdaje na dovolenou jsou 25 790 Kč na domácnost

Online nebo offline rezervace?

Online rezervace jednoznačně převládají u letecké dopravy (63 ku 32 procentům) a jsou vyrovnané (45 procent) u rezervací ubytování. Naopak offline objednávky vedou v autobusové a vlakové přepravě a také v rezervaci kompletní dovolené.

U rezervací dovolených převládají osobní návštěvy cestovních kanceláří, na druhém místě jsou telefonické objednávky. I v online rezervacích vedou cestovní kanceláře.

Rezervace ubytování provádějí turisté nejčastěji přímo na webových stránkách hotelů, nebo telefonicky. Stejně tak i rezervace letenek si turisté nejčastěji zajišťují přímo u letecké společnosti.

Turisté rezervující si ubytování online, jsou navíc nejvěrnější. Opětovnou rezervaci provede 83 procent zákazníků.

Kde hledají turisté inspiraci?

Nejčastěji u svých známých a kolegů ze zaměstnání. Tento zdroj uvádí téměř polovina dotázaných. Oblíbené jsou také internetové vyhledávače, které používá téměř třetina respondentů.

Turistické stránky, weby hotelů a cestovních kanceláří používá kolem pětiny turistů. Stále oblíbené jsou papírové katalogy, které využívá téměř 30 procent dovolenkářů.

A kde hledají konkrétní nabídky?

Ve všech sledovaných kategoriích převládá online jako primární zdroj informací. Zajímavý poznatek, zvláště ve srovnání se způsoby rezervace.

Autobusové a železniční společnosti jednoznačně promeškaly nástup on-line rezervačních systémů a plateb.

Doporučení pro ubytovací zařízení

  • umožněte jednoduchou online rezervaci přímo na vašich stránkách
  • propagujte termíny ubytování po celý rok, minimálně 3-4 měsíce před sezónou
  • využívejte kvalitní turistické stránky ke své propagaci
  • snažte se o co nejlepší pozice ve výsledcích hledání ve vyhledávačích (tzv. SEO)

Zdroj dat

Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ