Jak pomůže SEO vašemu podnikání?

19. 3. 2012

Optimalizaci pro vyhledávače, nebo chcete-li hledající uživatele, používáme především pro zvýšení návštěvnosti webu a počtu potenciálních klientů. Pomáhá však i jinak. Správně vedené SEO rozšiřuje podnikatelské příležitosti.

Jedním z nejdůležitějších kroků pro úspěšné SEO je analýza klíčových slov. Tu používáme pro více účelů, nejčastěji pro získání seznamu slov, na která budeme web optimalizovat.

Jak získat klíčová slova?

Vybrat si můžete z několika online nástrojů, nejlépe jejich výsledky zkombinujte.

  • Návrhy klíčových slov v systému Google AdWords
  • Nástroj na návrh klíčových slov v systému Sklik - reklamní systém Seznamu vrací více výsledků, musíte se ale (zdarma) zaregistrovat
  • Vlastní statistiky návštěvnosti - naprosto nezbytné, pokud chcete vyhodnocovat úspěšnost SEO
  • Statistiky vyhledávání na vašem webu
  • Výsledky uživatelského testování, záznamy hovorů ze zákaznické linky
  • Našeptávače vyhledávačů, související dotazy ve výsledcích hledání

Výsledkem bude tabulka se seznamem klíčových slov. První dva nástroje vám vrátí i orientační měsíční hledanost klíčových slov, můžete si výsledky seřadit podle ní.

Analýzou klíčových slov k novým produktům

Obyčejně slouží takto získaná klíčová slova k rozšíření obsahu stránek, k optimalizaci kódu, nebo úpravě textů na stránkách. Použít je však můžete i k rozšíření produktů a služeb, které nabízíte.

Reagujte na používaná klíčová slova

Podívejte se na nejpoužívanější klíčová slova v analýze. Můžeme předpokládat, že o ta nejvíce hledaná je zájem mezi zákazníky.

Příklad - Koloběžky

Analýzou vlastní návštěvnosti jsme zjistili, že z reklamní kampaně na Seznamu chodí nejvíce návštěv na obecné slovo "koloběžky" (17%). Na druhém místě po očištění o duplicitní a navigační (název firmy) klíčová slova je výraz "koloběžky pro dospělé" (8.84%).

Pokud dosud prodávám, nebo vyrábím pouze koloběžky dětské, je načase rozšířit sortiment o velké koloběžky. Ve statistikách se také velmi často objevuje výraz "půjčovny koloběžek". Půjčovny ihned nemusím otevírat, ale mohu se domluvit s turistickými středisky na zapůjčení koloběžek a jejich komerčnímu pronájmu. Získám tak reklamu na svůj výrobek a potenciální zákazníky.

Pouhou analýzou klíčových slov získáte podněty pro vaše podnikání za minimální náklady. Vyzkoušejte SEO i vy.

Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ