Dobré pozice ve výsledcích hledání nestačí. Vylepšete zobrazené výsledky.

22. 3. 2012

Dosahujete výborných výsledků na hledaná klíčová slova? A přesto k vám chodím málo návštěv? Na vině může být špatný text nadpisu. Pojďme jej vylepšit.

Vyhledávače řadí webové stránky do výsledků hledání podle desítek až stovek parametrů. Jedním z nejdůležitějších aspektů je značka (tag) title, nebo-li titulek stránky.

Tento titulek zobrazují Google i Seznam ve výsledcích hledání jako nadpis vyhledané stránky. Ve výjimečných případech Google přidá do výsledků hledání slova, která uživatel hledá, nebo slova z cílové stránky. Na to se však nedá spoléhat.

Raději se zaměřte na vylepšení obsahu značky Title.

Čím začít? Zjistěte své hlavní vstupní stránky

Vstupní stránky jsou ty stránky vašeho webu, na které uživatelé vstoupí jako první. Najdete je v reportu vašeho měřícího nástroje, např. v nové verzi Google Analytics je najdete v části Content -> Site Content -> Landing Pages.

Doporučuji omezit vstupní stránky na Non-paid Search Traffic (najdete v Advanced Segments v horní části přehledu).

Nyní máte přehled vstupních stránek z neplacených výsledků hledání. Dále je třeba zobrazit použitá klíčová slova. Ty získáme přes Secondary Dimensions -> Traffic Sources -> Keywords.
Výsledkem je přehled vstupních stránek a klíčových slov, přes která na stránky návštěvníci přicházejí.

A porovnejte je se statistikami z PPC kampaní

Jste na první pozici na Seznamu na některé klíčové slovo? Kolik návštěv za měsíc přes něj přijde?

Porovnejte je s počtem vyhledávání klíčového slova. To nejlépe získáte z PPC kampaní. Do reklamní sestavy vložte klíčové slovo v přesné shodě a získáte počet hledání tohoto klíčového slova. Placené kampaně jsou neocenitelnou pomůckou pro efektivní SEO.

Pokud je podíl prokliků z prvního místa ve výsledcích hledání na celkovém počtu hledání nižší než 10 procent, vyzkoušejte změnit obsah značky Title.

Tipy pro lepší titulek stránky

  • Pokud budujete značku, nezapomeňte ji do titulku uvést. Spousta zákazníků vás již zná třeba z tiskové reklamy a klikne na výsledky hledání, kde uvidí známou značku.
  • Pokud pracujete pouze pro klienty v určitém regionu, nebo městě, uveďte do titulku název města (např. Vedení účetnictví v Olomouci)
  • Osvědčí se do titulku přidat výzvu k akci (např. Plastová okna v Olomouci koupíte tento měsíc se slevou)
  • Nebojte se do titulku vložit čísla, ceny nebo procentuální slevy (např. Nový iPad již od 12 000 Kč)
  • Pro každou stránku na vašem webu mějte unikátní titulek. Zabráníte tak duplicitě stránek a špatné indexaci roboty vyhledávačů.
  • Umístěte nejhledanější klíčová slova do začátku titulku, lidé čtou zleva doprava a spíše na odkaz kliknou
  • Nemyslete pouze na klíčová slova a optimalizaci, myslete na přínos pro uživatele
  • ...a nezapomeňte, že Google zobrazuje maximálně 70 znaků ze značky Title, titulek může být delší, Google si klíčová slova vybere, ale titulek pak nemusí dávat ve výsledcích hledání smysl

 Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ