Sociální síť Twitter je tu již šest let

21. 3. 2012

Twitter, populární „mikroblogovací" síť slaví šesté narozeniny. Používá ji 140 miliónů aktivních uživatelů.

Od září 2011 stoupl počet uživatelů o 40 procent. Denně je odesláno 340 miliónů tweetů, tedy každý třetí den nová miliarda myšlenek, poznámek, odkazů nebo fotografií.

Co je to Twitter?

  • jedna z největších sociálních sítí
  • funguje na systému vzájemného sledování (follow) uživatelů, odtud pochází výraz followers, tedy uživatelé, kteří vás sledují
  • uživatelé publikují krátké zprávy do 140 znaků (délka SMS - v řadě zemí lze aktualizovat svůj Twitter účet zasíláním SMS, v České republice již tato služba k dispozici není), těmto zprávám se říká tweety
  • uživatelé na tweety reagují, mohou přidávat tzv. hashtagy, kterými sdružují tweety mnoha uživatelů do jednoho tématu
  • registrace a používání je zdarma
  • aktualizovat svůj profil můžete přímo na stránkách Twitteru, oblíbené jsou také aplikace v chytrých mobilních telefonech
  • v České republice je Twitter doménou především IT profesionálů, počet uživatelů se odhaduje na desítky tisíc, podle Klaboseni.cz je nyní necelých 100 tisíc uživatelů v České a Slovenské republice

Jak využít Twitter pro firemní komunikaci?

Twitter účet si stejně jako firemní profil na Facebooku můžete založit a používat zdarma. Od účtu na sociální síti očekávejte nutnost rychlé komunikace, reagování na dotazy a stížnosti. Váš účet nebude klasickým prodejním kanálem, ale spíše zákaznickou linkou.

  • počítejte spíše se stovkami sledujících, neočekávejte desetitisíce fanoušků jako na Facebooku
  • výjimkou mohou být české firmy se zahraničními sledujícími, s mezinárodním dosahem. Twitter je velmi rozšířený v USA a západní Evropě
  • Twitter je vhodný pro sledování trendů a monitorování komunikace mezi uživateli
  • neformální komunikace může být vhodnější pro určité cílové skupiny, na Twitteru mohou i velké a tradiční (ve smyslu "zkostnatělé") firmy komunikovat jinak
  • pokud pořádáte konferenci, vyzvěte účastníky ke komunikaci na Twitteru s použitím hashtagu, získáte tím bezprostřední ohlas
  • využívejte Twitter k publikování odkazů na váš i jiné weby
  • nebojte se komunikace, tou správnou získáte spokojené zákazníky, kteří budou pozitivní ohlas sami šířit mezi svými followery

Další informace

Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ