Kompletní průvodce online reklamou pro malé firmy

28. 3. 2012

Být na internetu je již povinnost. Kde všude a za kolik mohou lokální firmy inzerovat na Internetu?

Vlastní webové stránky

Pro řadu firem základní a často jediná online aktivita. Webové stránky si nechávají vytvářet od místních IT firem, od svých známých, občas se jedná o "rodinné dílo". Firmy využívají i služby na vytvoření stránek zdarma.

Před vytvořením stránek od specializované firmy vyžadujte:

  • reference, nejlépe z vašeho oboru
  • návrh struktury stránek, co vám vlastní web přinese
  • cenovou nabídku včetně následnách plateb za podporu, webhosting
  • kolik budu platit za následné úpravy

S vlastními webovými stránkami je spojována řada dalších služeb

  • SEO - optimalizace pro vyhledávače, malé firmy mohou optimalizovat na název služby ve spojení s názvem města, kde působí (např. instalatér Olomouc)
  • Copywriting - psaní obchodních textů, které mají přesvědčit návštěvníka k nákupu vašich služeb
  • Multimédia - virtuální prohlídky, video průvodci, fotogalerie
  • Měření návštěvnosti - požadujte do webmastera podorbné měření návštěvnosti a její pravidelné vyhodnocování

Vždy je třeba pohlížet na webové stránky jako na investici, na prostředek k získání nových klientů!

Katalogy firem

Především specializovaní řemeslníci vlastní webové stránky nevyužívají. Zakázky získávají na základě doporučení, případně spolupracují s většími firmami na dílčích pracích. 

Řemeslníkům stačí registrace v obecném (Firmy.cz), regionálním nebo oborovém katalogu (nejremeslnici.cz). Základní registrace v katalozích bývá zdarma, placené zápisy nabízí další služby, jako jsou zveřejnění fotografií, referencí, nabídek a zvýhodnění před neplacenými zápisy.

Dávejte si pozor na podvodné katalogy, které poznáte podle nesmyslně rozsáhlých smluvních podmínek, napodobování známých firem (např. telefonních seznamů), nebo automatického prodlužování zápisu na další rok a neúměrně vysokých sankcí.

Cílená reklama ve vyhledávačích

Vyhledávače Seznam a Google dnes pokrývají více jak 95 procent vyhledávání na českém internetu. Oba nabízí PPC (pay per click - platba za proklik) reklamu, kterou je možné cílit regionálně. Inzerent si zvolí klíčová slova, na která chce inzerovat (své produkty, služby, přínosy klientům), vytvoří inzeráty a ty se poté zobrazují ve výsledcích hledání na zvolená klíčová slova.

Regionální cílení pak zajišťuje zobrazení inzerátů pouze uživatelům, kteří hledají ve zvoleném regionu (může to být kraj, okres, nebo okruh v kilometrech kolem místa působnosti firmy).

U této reklamy platí klient pouze za proklik na inzerát, který dovede návštěvníka na jeho webové stránky, případně poplatek reklamní agentuře za správu reklamní kampaně.

Sociální a geolokační média

I malé firmy si mohou založit firemní profil na Facebooku nebo na Foursquare. Na Facebooku mohou komunikovat se svými fanoušky, nabídnout zajímavé akce, slevy, dárky. Sociální média využívají čím dál více např. restaurace, které z povahy podnikání působí pouze lokálně a mohou Facebook využít třeba k aktualizaci denního menu, nebo prezentaci samotné restaurace a jídelníčku.

Jak firmu propagovat a za kolik?

  • Nechte si vytvořit webové stránky s nabídkou služeb, referencemi, kontakty - počítejte s náklady minimálně v řádu tisíců korun, pokud máte vlastní adresu stránek (doménu), budete platit roční poplatek za doménu 200 Kč a náklady na webhosting
  • Zapište svou firmu do používaných obecných (Firmy.cz, Najisto.cz), regionálních a oborových katalogů - zápisy je možné pořídit zdarma, placené od několika tisíc na rok - doporučíme vám v rámci služby SEO vhodné zápisy
  • Pomůžeme vám s cílenou reklamu ve vyhledávačích - počítejte s náklady od 1 000 Kč (dobití kreditu do reklamních systémů) a s náklady na správu kampaně v obdobné výši na měsíc
  • Vytvoříme vám firemní profil na Facebooku - registrace i provoz na Facebooku jsou zdarma, platíte pouze správu kampaně

Chcete pomoci s propagací firmy na internetu?

Neváhejte nás kontaktovat, připravíme vám nabídku na míru.

Blog píše Miloslav Ondilla, najdete jej na Twitteru jako @EntiCZ