Tipy pro inzeráty v PPC kampaních

2. 4. 2012

Inzerujete v reklamních systémech AdWords, Sklik, nebo eTarget? Máme pro vás několik tipů na účinné inzeráty.

Pro kreativitu v textových inzerátech PPC systémů není moc prostoru. Nadpis je omezený 25 znaky a dva řádky textu po 35 znacích. Jak se s omezením vypořádat a vymyslet účinný inzerát?

Klíčová slova v inzerátech

Jeden ze základních tipů pro efektivní PPC kampaň. Klíčová slova, na která se má inzerát zobrazit, v textu inzerátu uveďte. Proč? Hledané slovo se v textu inzerátu zobrazí tučně.

Snažte se klíčová slova co nejlépe rozdělit do reklamních sestav (10 - 15 slov v jedné sestavě) a použijte je v inzerátech.

Inzerujte i na svou značku

Pravděpodobně jste na název své značky na prvním místě na Googlu i Seznamu. Tak proč na svou značku inzerovat?

  • Uživatelé vyhledávačů neklikají pouze na neplacené výsledky.
  • Nenechte volné místo konkurenci, která inzeruje na název vaší firmy, nebo produktu

Nivea PPC

Obr.1 Kdyby Nivea neinzerovala na svůj brand, stovky uživatelů denně by klikaly na Garnier

Využívejte sezónní příležitosti

Jednu z nejúspěšnějších (co se týče konverzí) kampaní opakuji každý rok před Velikonocemi, kdy vedu kampaň pro provozovatele ubytování. Zatímco na obecná klíčová slova (ubytování na horách, ubytování v Jeseníkách) je velká konkurence, tak na výrazy spjaté s velikonoční dovolenou konkurence téměř není.

Několik let po sobě se mi podařilo ubytování na Velikonoce rychle vyprodat. Před používáním sezónních kampaní se to provozovateli nepovedlo.

Směrujte inzeráty na odpovídající stránky

Propagujete v PPC e-shop s fittness potřebami? Neodkazujte z inzerátů na úvodní stránku e-shopu, ale na odpovídající kategorii, nebo detail produktu.

Pokud již poznáte potenciální zákazníky hledající konkrétní zboží, pošlete je na konkrétní stránku!

Uvádějte čísla pokud působí pozitivně

Jedním z častých tipů pro účinné inzeráty je uvádění číselných hodnot - slevy, ceny zboží, termíny.

Čísla však uvádějte pouze pokud jsou očividně pro uživatele přínosná. Který z následující nadpisů by v současnosti zaznamenal vyšší míru prokliku?

Vajíčka od 7 Kč za kus

Vajíčka již za 4 Kč za kus

Další tipy

  • v kampaních prodávajících český výrobek se nestyďte tuzemský původ zdůraznit (zvláště pokud prodáváte zboží, které se v nevalné kvalitě dováží z Číny)
  • pokud propagujete známou značku, nezapomeňte ji uvést, uživatelé rádi klikají na "své známé" 

A nezapomeňte na výzvu k akci!

  • Nakupte se slevou ještě dnes!
  • Objednejte jednoduše online!
  • Jen dnes s dárkem navíc!