Setkání Google Point 2012

18. 4. 2012

Google ČR pozval členy programu Google Point na druhé roční setkání do Prahy. Na konferenci nechyběl ani náš zástupce.

Úvodní prezentace obstarali lidé z české pobočky Googlu. Padlo několik zajímavých dat:

  • v programu Google Point (který se mění na Google Engage) je již více jak 400 členů
  • Google má v ČR kolem 40 Google Certified Partners (před rokem jich bylo 12)
  • v letošním roce bude Google přednostně podporovat aktivní členy, kterým roste útrata přes MCC a roste jim počet klientů
  • Google chystá nový program Učte se s Google

Luděk Motyčka poté představil několik dat o hledání. Roste mobilní hledání (za 3 roky pětinásobně) a dopad sociálních sítí (77 procent obsahu webů tvoří uživatelé, 90 procent uživatelů věří doporučením svých přátel na webu). Mimochodem, slovo Facebook je v prezentacích Googlu asi zakázané :-)

Poprvé Google Point se zahraniční účastí

Vrcholem setkání byla prezentace majitelů izraelské agentury WebSEM. Ti se ve strhujícím tempu podělili o svůj příběh a především o to, jak během tří let díky Googlu zvýšili počet klientů z 80 na 500 a jak díky Google AdWords mají pravidelné a velmi slušné příjmy.

V roce 2009 přišli na Google Engage akci v Izraeli a svým klientům, kteří od nich měli web, nebo si platili webhosting, zavolali, že pro ně mají 50 dolarů na útratu v Google AdWords. Nabídli jim tři varianty - pouze kupón, kupón a školení AdWords zdarma, nebo kupón a 14 dnů správy kampaně.
Po 14 dnech jim zavolali a dostavil se úspěch. Většina klientů chtěla v kampaních pokračovat, ti, kteří si vzali pouze kupón, chtěli se správou pomoci, nebo si zaplatili vytvoření bannerů, nebo úpravu webových stránek.

Dnes WebSEM nabízí 3 balíčky služeb - konzultace, full servis (paušální, nebo formou procent z rozpočtu) a ostatní práce (tvorba bannerů, landing pages).
Poznali jsme, že je jednodušší vydělat víc peněz na stávajících klientech, než hledat neustále nové. Ti spokojení stávající nám nové přivedou sami.

Izraelští marketéři na akci nabídli také řadu tipů pro začínající i zaběhlé agentury:

  • určete si nejdříve malé cíle (např. získat 5-10 nových klientů)
  • staňte se Google AdWords expertem - studujte knihy, fóra, nápovědu, používejte webináře, testujte kampaně... a dejte to o sobě následně vědět
  • oslovte small medium businesses - ti mají peníze a dostanete se snáze k decision makers, než u velkých korporací
  • vysvětlete klientům, že vaše práce jim přináší zisk a podle toho si účtujte své služby, WebSEM účtuje 100 dolarů za hodinu za konzultace
  • u nových zákazníků zjistěte, kdo je jejich konkurence a kde inzeruje, ukažte to klientovi
  • provádějte analýzu klíčových slov, použijte Google Insights a vše ve formě screenshotů předveďte na schůzce
  • využívejte upsell - nabízejte stávajícím klientům služby, které ještě nevyužívají, WebSEM sleduje novinky od Googlu a ihned je nabízí klientům (remarketing, mobilní reklama, landing pages pro nové kampaně)
  • WebSEM jednou měsíčně posílá klientům video o online marketingu na Youtube, které sami natočí - dokazují tak, že jsou profíci
  • tip na tvorbu mobilních webů - www.howtogomo.com

Asaf Paz a Michael Lerner mě svou prezentací uchvátili. Takto se má AdWords a vlastně jakékoliv podnikání dělat - nadšení, znalosti, pravidelná komunikace s klienty a hledání nových možností.

Robert Štípek o platebních modelech agentur

Po výborném obědě osvěžil Robert Štípek svůj mystery shopping z roku 2010, ve kterém hledal agenturu pro svého klienta, respektive zjišťoval platební modely PPC specialistů. Na včerejší konferenci je shrnul do sedmi používaných:

  • paušální platba
  • procenta z rozpočtu
  • hodinová sazba
  • platba za proklik
  • odměna za splnění cíle
  • podíl na zisku
  • affiliate

Ondřej Sláma o správě účtů

Ondřej zastupoval agenturu InBORN, která spravuje online reklamu větším klientům (Baťa) a předvedl jeho vlastní systém na spravování účtů. Rozdělil možné úkony do sedmi typů podle znaků v názvu systému FACTURE.

Systém je vhodný, pokud chcete přesně zaznamenávat provedenou práci na jednotlivých kampaních.

Měření webu pomocí Google Analytics

Na poslední prezentaci jsem se velmi těšil, protože Google Analytics k PPC kampaním neodmyslitelně patří. Také značka Et netera, pro kterou přednášející Jakub Černý pracuje, byla velkým lákadlem.

Jakubova prezentace však nejen mě zklamala. Místo pro pokročilé byla spíše pro začátečníky, Jakub omílal notoricky známé věci a zajímavých tipů sdělil velmi málo.

I přes zklamání na konci programu byla konference přínosná, zahraniční hosté se osvědčili a doufám, že se nějaké Googlu podaří pozvat i příští rok.

Související