Google Tag Manager - mějte své kódy na webu pod kontrolou

28. 9. 2013

Google nedávno spustil užitečnou pomůcku pro webmastery a reklamní agentury. Pod jeden kód se dají vložit veškeré měřící kódy návštěvnosti, nebo měření úspěšnosti reklamních kampaní.

Bezplatný nástroj pro správu měřících kódů na webu spustil Google již loni, v posledních měsících se dostává do většího povědomí. Je ideální pro online marketéry, kteří chtějí co nejrychleji nasazovat a měnit kódy na webu.

Google Tag Manager se vyplatí v případě, kdy musíte dlouho čekat na nasazení nového kódu kvůli zaneprázdněnosti, nebo neschopnosti webmastera. S Google Tag Managerem je nasazení rychlé a jednoduché.

Jak Google Tag Manager funguje?

Po registraci vytvoříte pro jednotlivý web obecný měřící kód, tzv. kontejner, který stačí jednou vložit na web a přes něj přidávat jednotlivé kódy. V administraci jsou s kontejnerem spojeny jednotlivé značky měřících kódů.
Navíc je možné pomocí pravidel určovat, kde všude se mají kódy zobrazovat (např. měření konverzí pouze na stránce s potvrzením objednávky v e-shopu).

Co pomocí Google Tag Manageru měřit?

  • nástroje měření návštěvnosti (Google Analytics)
  • konverzní kódy reklamních systémů (AdWords, Sklik)
  • konverze srovnávačů zboží (Heureka)
  • remarketingové kódy
  • affiliate systémy

Pomocí Google Tag Manageru lze měřit i skutečnou hodnotu objednávky a systém obsahuje i práva pro schvalování publikace kódů a historii verzí kontejneru.

Tag Manager je bezpečnou a jednoduchou možností, jak rychle publikovat na webu kódy online nástrojů a reklamních systémů.