Největší výhody e-shopů oproti kamenným obchodům

3. 12. 2013

Klasičtí prodejci, ještě váháte se zřízením e-shopu? Proč Češi raději nakupují na internetu, než v tradičních prodejnách?

Na internet míří milióny zákazníků a tržby internetových obchodů každým rokem rostou. V plném proudu je vánoční nákupní horečka, a tak se APEK (Asociace pro elektronickou komerci) zeptala Čechů, proč nakupují raději na internetu.

Největší výhodou je cena a vše kolem ní

Stále je největší vnímanou výhodou e-shopů nižší cena než v prodejnách (pro 32% dotazovaných). Na druhém místě je možnost nakoupit kdykoliv, třeba o půlnoci.

S cenou souvisí i snadná možnost srovnání zboží mezi více e-shopy (pomocí srovnávačů jako jsou Zbozi.cz, nebo Heureka.cz). Úspora času je důležitá pro 18 procent dotazovaných.

Za výhodu považuje 8 procent tázaných také pohodlné dodání, pouze třem procentům se zamlouvá hodnocení kvality produktů, nebo e-shopu ostatními zákazníky. Recenze produktů ale při výběru zboží alespoň občas zohledňuje kolem 80% dotázaných v průzkumu APEK.

Pět největších výhod e-shopů proti kamenným prodejnám

  1. výhodnější cena
  2. možnost nakoupit kdykoliv
  3. snadné srovnání cen mezi e-shopy
  4. úspora času
  5. pohodlné dodání

Proč prodávat na internetu? Nakupuje zde 97% uživatelů

Pouze 3 procenta internetové populace 15+ na internetu nikdy nenakoupila. Naopak roste počet nákupů.

A jak lidé vybírají ten správný obchod?

Roste počet uživatelů, kteří dají na předchozí pozitivní zkušenost. Ta je zcela zásadní pro 43% nakupujících (v roce 2010 to bylo pouze 27%), naopak klesá obliba porovnávání zboží (z 66% na 41%), stoupá vliv doporučení přátel.

Kolem 70% nakupujících považuje alespoň občas za motivující k nákupu newsletter obchodu.