29. 4. 2014
Každý majitel firmy s webovými stránkami je masírován nabídkami zápisu do internetových katalogů? Které se vyplatí?
Jednoznačná odpověď neexistuje, ale ukažme si praktický příklad na webu wwww.drevotes.cz. Společnost DŘEVOTES MS má vlastní webové stránky a aktuálně placený zápis v katalogu Živéfirmy.cz. Dále je zařazena do desítek dalších katalogů www stránek zdarma včetně největšího firemního katalogu Firmy.cz.
Zápis na Firmy.cz se vyplatí vzhledem k obrovské síle v počtu uživatelů, kteří používají vyhledávač Seznam.cz. S ním jsou Firmy.cz úzce spojeny a výsledky z katalogu se zobrazují i mezi neplacenými výsledky hledání.
Od dubna přešel katalog Seznamu na nový způsob fungování, kdy jsou firmy v kategoriích řazeny podle aukčního systému jako v PPC systémech.
Dřevotes nemá na Firmy.cz placený zápis, přesto z něj přišlo na stránky za rok 170 návštěv a 2 poptávky.
Placený zápis na Živéfirmy.cz je i přes výmluvnost obchodní zástupkyně neužitečný. Za cca 3 500 Kč na rok získala firma 23 návštěv webových stránek a ani jednu poptávku. Získala tak jen zpětný odkaz z tematicky zařazené kategorie.
Dvě návštěvy za rok přivedl neplacený zápis na druhém největším katalogu Najisto.cz. Naštěstí se jedná o neplacený zápis.
Naopak výhodné mohou být zápisy v oborových katalozích. Pro Dřevotes se jedná o specializované stránky drevoastavby.cz (časopis), který obsahuje i adresář firem. Tento zápis přivedl 76 návštěv za rok.
Dalším oborovým katalogem je web drevostavitel.cz, který přivedl za rok 42 návštěv a především 2 poptávky.
Pro každý obor samozřejmě existují jiné katalogy a pro jednotlivý web mohou být přínosné i obecné katalogy firmy. Vždy však sledujte návratnost placených zápisů.
Pokud provozujete e-shop, je sledování jednoduché. Stačí mít nastavené měření e-commerce (transakcí a tržeb v e-shopu). Jak sledovat návratnost u firemních stránek.
Ovšem pokud z placeného zápisu přijde minimum návštěv a žádná poptávka, tak zápis neprodlužujte. Naopak u ziskových zápisů zjistěte další, lepší formy propagace. Stávajícímu zákazníkovi katalogy obvykle nabídnou lepší produkt se slevou. Nebojte se smlouvat a využít ziskový zdroj návštěv naplno.
A neustále přínos měřte.