Jak poznat kvalitní SEO agenturu?
1. 2. 2015
Jak zjistíte během výběru agentury, zda vám přitáhne slibované zákazníky.
Kvalitní SEO agentura, respektive marketingová, reklamní agentura poskytující SEO - optimalizaci pro vyhledávače, by po vás měla vyžadovat:
- Přístup do statistik návštěvnosti - potřebuje vědět současnou návštěvnost, sezónní výkyvy, klíčová slova, konverze (objednávky), nejnavštěvovanější stránky, zdroje návštěv... Podle toho může stanovit strategii SEO
- Když už jsme u strategie - měla znát váš cíl a také, proč potřebujete, nebo chcete SEO
- Pomůže vám stanovit měřitelný cíl SEO
- Chce s Vámi spolupracovat dlouhodobě - požaduje spíše menší měsíční částky, než jednorázovou vysokou platbu. Neslibuje vám řešení do druhého dne.
- Požaduje Vaši asistenci - posílá požadavky na programátora, správce Vašich stránek
- Prozradíme Vám, co bude konkrétně dělat. SEO se samo nezapne.
- Zasílá komplexní a pravidelný report - nejen pozice klíčových slov, ale i vývoj návštěvnosti (meziměsíční, meziroční srovnání), vývoj konverzí, komentář k vývoji a přehled provedené práce
- Řeší content marketing - navrhuje změny obsahu, jejich strategii
- Požaduje přístup do statistik návštěvnosti a dalších nástrojů - můžete v případě obav uzavřít smlouvu o mlčenlivosti. Typickým příkladem přístupu je Google Webmaster Tools, který obsahuje i klíčová slova z Googlu
- Zajímají ji i Vaše další online i offline marketingové strategie - např. PPC, TV reklama, rádio, tisk, letáčky a brožury. Vše se dá propojit a využít pro SEO.
A samozřejmě nezapomeňte na reference a případové studie.